La Generalitat trau a concurs la redacció del projecte de la variant de la C-14 al seu pas per Tàrrega

La Generalitat de Catalunya ha comunicat a l’Ajuntament de Tàrrega que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha tret a concurs la redacció del projecte constructiu de la variant de la C-14 al seu pas per la capital de l’Urgell.

Segons els estudis informatiu i d’impacte ambiental, que ja han superat el període d’informació pública, el document descriurà un traçat de 7,3 quilòmetres que discorrerà per l’oest del casc urbà, amb un pressupost d’inversió estimat en 31 milions d’euros. Una vegada elaborat el projecte i materialitzades les expropiacions de les finques afectades, els treballs d’execució d’aquesta gran infraestructura podrien adjudicar-se i iniciar-se en el decurs de l’any 2010. L’avantprojecte preveu una carretera de 10 metres d’amplada (dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 1,5 metres) que arrencarà del punt quilòmetric 69,4 (pont del Cercavins) i enllaçarà amb el 76,7 (més enllà del polígon La Canaleta). De les diferents alternatives plantejades en el seu moment, aquesta és la que satisfà l’Ajuntament de Tàrrega ja que el recorregut definitiu evita un possible ofegament de l’expansió urbanística de la ciutat en el futur.
 
Modificació del traçat per respectar restes arqueològiques
A l’espera del projecte d’obra definitiu, es proposa una ronda que s’obrirà pas des del sud del terme municipal de Tàrrega per l’anomenat Camí dels Terrers fins arribar a l’espai situat just entre les fàbriques Indústries Pont i Indox, per vorejar a continuació l’oest de l’estació depuradora, el Tossal del Mor i el polígon La Canaleta. Tanmateix, el traçat inicial s’ha modificat a l’alçada del Tossal del Mor amb l’objectiu de respectar les restes arqueològiques localitzades en aquest indret del nord-oest de Tàrrega. Es tracta d’un jaciment d’origen iber i romà, els vestigis més antics del qual podrien datar del segle II aC. D’altra banda, el projecte també haurà de dibuixar els enllaços de la variant de la C-14 amb altres vies que es creuaran en el seu recorregut o amb altres elements com camins rurals, la línia del ferrocarril o les rieres del Cercavins i l’Ondara.
 
Alleujar el trànsit interior
La C-14 és un dels eixos de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya, el qual uneix la Costa Daurada fins al Pirineu. La Generalitat ha endegat la construcció de variants en les travessies urbanes d’aquesta via, actuació en què s’emmarca la ronda de Tàrrega. Concretament, en el cas de la capital de l’Urgell, la carretera travessa el nucli urbà al llarg de 2 quilòmetres i suporta uns 10.000 desplaçaments diaris en ambdós sentits. L’obertura de la desviació alleujarà aquest volum de trànsit a l’interior, afavorirà la seguretat viària dins la població i reduirà el temps de pas dels vehicles.

Anuncis

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: