Tàrrega incorpora millores de mobilitat al projecte de remodelació de l’avinguda de Barcelona, dins la travessia urbana de la N-II

La reurbanització de l’antiga travessia de la N-II a Tàrrega incorporarà significatives millores de mobilitat en el tram corresponent a l’avinguda de Barcelona, consolidada d’un temps ençà com a zona d’usos terciaris. A instància dels veïns i botiguers, el projecte facilitarà una millor fluïdesa de vehicles i persones en aquest segment de 260 metres comprès entre el raval del Carme i la plaça de Riambau, on nombrosos establiments i supermercats hi han obert les portes d’un temps ençà, situació que provoca alguns col•lapses de trànsit en tractar-se també d’una sortida habitual en direcció Barcelona.


L’amplada del vial en aquest tram, prop de 40 metres, ha fet que el consistori hagi dissenyat fins a quatre carrils de circulació per a vehicles. A banda de la calçada de doble sentit al mig, es dotarà l’avinguda amb altres dos carrils laterals (un a esquerra i un a dreta) per accedir amb més comoditat als establiments comercials. Es mantindran espais per a vianants i es col•locaran diferents fileres d’arbrat i enllumenat. Els marges laterals també albergaran 68 llocs d’aparcament en bateria, tot plegat seguint el sistema de plataforma única.
 
Dues rotondes amb bona mobilitat per a vehicles industrials
Dues rotondes donaran entrada i sortida a aquest sector. A la glorieta situada a l’oest confluiran 6 carrers: raval del Carme, Mare Vedruna, Nord, Guissona, Ferran Saperes i avinguda de Barcelona. Així es corregirà la perillositat que entranya actualment aquesta cruïlla, a banda de facilitar un accés més còmode cap al cementiri municipal. A l’altre extrem, la plaça de Riambau es convertirà en una àmplia rotonda de dos carrils que albergarà al seu interior 120 places d’estacionament. En totes dues construccions, els camions de gran tonatge podran girar amb facilitat, millorant la connexió amb el polígon Riambau. Malgrat aquestes variacions, es mantindrà el mateix pressupost que es fixà inicialment. És previst que les modificacions es votin en el Ple de desembre i se sotmetin tot seguit a exposició pública. Les obres a l’avinguda de Barcelona no s’iniciarien fins després de les festes de Nadal i es podrien concloure el maig del 2010, a l’igual que la resta del traçat de la travessia.
 
Una aposta del consistori pel comerç local en tots els seus vessants
La renovació de l’antiga travessia de la N-II respon a la idea de potenciar l’activitat comercial a la ciutat. Així, a la resta del traçat, a l’avinguda de Catalunya i el raval del Carme, es vol afavorir el model de petit comerç. Aquí es treballa per integrar el vial a la resta del teixit urbà i prioritzar la circulació de vianants, a més de dotar el centre de la població amb un segon pàrquing municipal soterrat que tindrà capacitat per a 238 vehicles.

Anuncis

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: